Jak nie dać się oszukać?
Aktualizacja:
27.07.2023
Aktualizacja:
27.07.2023
Świat technologii daje nam coraz łatwiejszy dostęp do środków i szybszych płatności. Dzisiaj wszystko mamy zamknięte w swoich telefonach, a finanse mamy najczęściej dostępne w różnego rodzaju aplikacjach mobilnych. Niestety, wraz z rozwojem technologii pojawiają się także oszuści, którzy wymyślają coraz bardziej sprytne sposoby, by okraść Cię z pieniędzy.
Wyobraź sobie, że aplikacja Wonga Pay jest Twoim sejfem, w którym znajdują się Twoje pieniądze, a dane osobowe, szczegóły karty, kod czy PIN to szyfr, który go otwiera. Czy zatem podasz ten szyfr zupełnie nieznanej osobie?
Nie podawaj nikomu swoich danych i nie daj się złapać na tzw. „oszustwo na aplikację” (np. płatne testy czy wynagrodzenie za założenie konta w aplikacji i udostępnienie danych). Przyjrzyjmy się teraz bliżej metodom oszustów internetowych, które mogą spowodować, że stracisz swoje pieniądze i zostaniesz z zadłużeniem do spłacenia.
Oferowano mi około 200 zł za założenie i weryfikację aplikacji Wonga Pay. Czy to może być prawda?
Odpowiedź: Nie, to nie jest prawdziwa oferta. Nie daj się omamić obietnicą łatwego zarobku. Nie reaguj na propozycje osób obiecujących zapłatę za założenie aplikacji lub przekazanie różnych danych. W Wonga Pay nie oferujemy dodatkowych pieniędzy za rejestrację lub polecenie aplikacji, z wyjątkiem promocji dostępnych na stronie www.wongapay.pl.
Na portalach społecznościowych widzę coraz więcej ogłoszeń oferujących pomoc przy rejestracji aplikacji Wonga Pay i uzyskaniu limitu. Czy mogę z tego bez obaw skorzystać?
Odpowiedź: Nie, nie daj się na to nabrać. Takie ogłoszenia mają na celu zwabić Cię i wyciągnąć od Ciebie dane potrzebne do zalogowania lub założenia konta w Wonga Pay. Oszuści mogą też próbować pozyskać od Ciebie dane karty płatniczej (numer, data ważności oraz numer CVV).
Ktoś poprosił mnie o udostępnienie danych logowania do aplikacji Wonga Pay w zamian za dodatkowe wynagrodzenie. Czy to jest legalne?
Odpowiedź: Nie, nie jest. To oszustwo. Nie tylko nie dostaniesz obiecanego wynagrodzenia, a także zostaniesz z zadłużeniem do spłacenia. Oszuści po przechwyceniu danych wchodzą na konto i wypłacają z niego pieniądze.
Sprawdź, jak bezpiecznie zalogować się do Wonga Pay!
Poproszono mnie o skopiowanie i wysłanie danych karty. Czy to jest bezpieczne?
Odpowiedź: Absolutnie! Pod żadnym pozorem nie wysyłaj nikomu danych z karty. Podając te dane dobrowolnie narażasz się na utratę pieniędzy.
Dzwonił do mnie pracownik Wonga Pay i prosił o podanie danych osobowych i dostępu do konta. Czy to normalna procedura?
Odpowiedź: Nie, ponieważ nasi pracownicy nigdy nie proszą o podanie danych do logowania (login i hasło) oraz szczegółowych danych karty (data ważności oraz numer CVV). Jeśli odebrałeś taki telefon, rozłącz się.
Wszelkie niepokojące sytuacje związane z Wonga Pay zgłaszaj naszym konsultantom pod numerem telefonu +48 788 000 038 (koszt połączenia według taryfy operatora).
Nie podawaj nikomu swoich danych i nie daj się złapać na tzw. „oszustwo na aplikację” (np. płatne testy czy wynagrodzenie za założenie konta w aplikacji i udostępnienie danych).
Aktualizacja:
04
September
2023
Prowadzenie rachunku płatniczego, limit odnawialny, zakupy i usługi na raty, darmowe odroczenie płatności nawet do 45 dni.
Aktualizacja:
24
November
2023
W aplikacji, w sekcji Karta kliknij przycisk „Dodaj do G Pay” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. W razie problemów – skontaktuj się z nami.
Aktualizacja:
31
October
2023
Usługa, dzięki której kupujesz coś teraz, a płacisz dopiero za jakiś czas. Może dotyczyć zarówno zakupów online, jak i offline. W Wonga Pay masz na to nawet do 45 dni.
Aktualizacja:
12
September
2023
Masz pytania? Chętnie pomożemy.
Nasi doradcy są dostępni: pon.–pt. 8:00–22:00, sob.–nd. 9:00–17:00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Kosz połączenia wg taryfy operatora.
Nasi doradcy są dostępni:
pon.–pt. 8:00–22:00
sob.–nd. 9:00–17:00
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Koszt połączenia wg taryfy operatora.
W każdej sprawie napisz na:
W każdej sprawie napisz na:
W sprawie reklamacji napisz na:
W sprawie reklamacji napisz na:
Dziękujemy!