Wszystkie tematy

Czym różni się karta wirtualna od fizycznej?

Aktualizacja:

24.10.2023

Karta fizyczna to odpowiednik Twojej karty wirtualnej – ma te same dane, czyli numer i CVV.

W ramach swojego rachunku Wonga Pay możesz korzystać z dwóch wersji kart płatniczych – wirtualnej i fizycznej. Chociaż służą do tego samego, czyli do wykonywania transakcji stacjonarnie i przez Internet, to jednak działają na nieco innej zasadzie. Poniżej wyjaśniamy, czym się różnią i jak korzystać z nich na co dzień!

Karta wirtualna vs. fizyczna – główne różnice

Z kartą płatniczą kojarzy się od razu mały, prostokątny plastik, który trzymasz w portfelu i wyciągasz, gdy chcesz za coś zapłacić. Czy wiesz, że możesz skorzystać z jej innego wariantu w formie wirtualnej? Taka wirtualna karta jest dostępna tylko w aplikacji mobilnej i możesz z niej korzystać za pomocą swojego telefonu lub zegarka.

Jeśli chodzi o dane umożliwiające zrealizowanie transakcji płatniczej, oba typy kart mają je takie same:

• imię i nazwisko posiadacza,

• numer karty,

• data ważności,

• kod CVV na karcie,

• logo organizacji płatniczej (np. VISA),

W przypadku kart fizycznych dane te są wytłoczone na plastiku, a także zapisane w elektronicznej postaci na chipie i/lub pasku magnetycznym. Karty wirtualne funkcjonują tylko jako dane, które można podejrzeć w aplikacji i następnie podać je przy płaceniu za zakupy online. Przy każdej transakcji przez Internet trzeba je potwierdzić, podając szczegóły karty takie jak: dane posiadacza karty, numer karty, data ważności karty oraz kod bezpieczeństwa CVV. Stacjonarne zakupy z kartą wirtualną są możliwe tylko za pośrednictwem innego urządzenia – smartfona lub smartwatcha z funkcją NFC.

Najważniejsze różnice między kartą wirtualną a fizyczną podsumowaliśmy tutaj:

Karta wirtualna

1. nie ma fizycznej formy,

2. nie można jej zgubić (tylko nośnik, na którym została zapisana),

3. aby zapłacić nią w sklepie stacjonarnym, musisz podpiąć ją do portfela Google Pay i zainstalować tę aplikację na smartfonie lub smartwatchu.

Karta fizyczna

1. ma fizyczną formę,

2. można ją zgubić,

3. nie potrzebujesz dodatkowych urządzeń, by płacić nią w sklepie stacjonarnym.

Wirtualna karta debetowa Wonga Pay

Wraz z założeniem rachunku płatniczego Wonga Pay wydamy Ci wirtualną kartę debetową Wonga Pay Visa, która będzie Twoim domyślnym środkiem płatności. Nic za nią nie zapłacisz i możesz jej używać od pierwszego logowania do aplikacji!

Dla wygody możesz podpiąć kartę wirtualną do swojego portfela Google Pay. Wystarczy, że:

1. Zalogujesz się do aplikacji Wonga Pay i przejdziesz do zakładki Karta.

2. Klikniesz przycisk Dodaj do G Pay.

3. Będziesz postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.

Płacenie taką kartą jest bardzo proste. Przy zakupach online wystarczy tylko wybrać formę płatności Google Pay i potwierdzić zakup, a w sklepie stacjonarnym wystarczy wyciągnąć telefon i przyłożyć go do terminala, ewentualnie wpisując jeszcze PIN lub odblokowując ekran urządzenia. Wszystko to w zaledwie kilka chwil!

Fizyczna karta do rachunku płatniczego Wonga Pay

Wonga Pay to nie tylko aplikacja do płatności online. Mamy też rozwiązania dla osób ceniących tradycyjne formy płatności. Jeśli tylko chcesz, możesz złożyć w aplikacji odpowiednią dyspozycję i zamówić fizyczną kartę. Jej wydanie będzie kosztować Cię jednorazowo 25 zł. Sugerujemy, aby PIN do karty nadać już w momencie, gdy Twoja karta wirtualna będzie aktywna w aplikacji, aby móc nią swobodnie płacić do momentu otrzymania jej fizycznego odpowiednika.

Gdy karta fizyczna dotrze do Ciebie, nie musisz martwić się nadawaniem kolejnego kodu PIN, ponieważ będzie on taki sam, jak w przypadku karty wirtualnej. Kartę fizyczną trzeba aktywować. Zrobisz to podczas pierwszej płatności w sklepie wsuwając ją do terminala płatniczego lub podczas wypłacania gotówki w bankomacie.

Pamiętaj o tym, że to Ty odpowiadasz za bezpieczeństwo swojej karty fizycznej. Dbaj o to, aby inni nie mieli do niej dostępu oraz zachowaj szczególną ostrożność przy wpisywaniu PIN-u. Jeśli coś Cię zaniepokoi albo zgubisz kartę, zastrzeż ją.

Masz pytania? Chętnie pomożemy.

+48 788 000 038

Zadzwoń

Nasi doradcy są dostępni: pon.–pt. 8:00–22:00, sob.–nd. 9:00–17:00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Kosz połączenia wg taryfy operatora.

Nasi doradcy są dostępni:
pon.–pt. 8:00–22:00
sob.–nd. 9:00–17:00
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Koszt połączenia wg taryfy operatora.

W każdej sprawie napisz na:

W każdej sprawie napisz na:

W sprawie reklamacji napisz na:

W sprawie reklamacji napisz na: